פילאטיס פוסט שיקומי - מיי מוב

פילטיס היא שיטת אימון המשלבת תרגילי חיזוק עם עקרונות של דיוק ,שליטה וריכוז. השיטה שמה דגש על חיזוק שרירי הליבה ומסייעת בשיפור המנח היציבתי באמצעות ארגון נכון של הגוף בשילוב עם נשימה, תנועתיות והתארכות. חיזוק השרירים מתחיל משרירי הבטן והגב העמוקים ולאחר השגת השליטה בשרירים אלה מתרחש המשך חיזוק כלל שרירי הגוף באופן שכל השרירים סביב אותו המפרק יתחזקו בצורה אחידה ללא יוצא מן הכלל.

יתרונה של שיטת הפילטיס היא ביכולתה ללמד את הגוף לבצע תנועה יעילה ומאוזנת במישורי תנועה שונים ובעמדות מוצא שונות. וזאת בעזרת תרגילים מהרפרטואר הנרחב של השיטה על המזרן ועל המכשירים השונים. רפרטואר התרגילים על המכשירים ועל המזרן רחב ומפותח וניתן לבחור מתוכו הן את דרגת הקושי המתאימה והן את מידת התמיכה הניתנת לפי השלב בתהליך השיקום.

מכשירי הפילאטיס בנויים בצורה מודולארית החל מדרגת התמיכה הגבוהה ביותר עם התנגדות קפיצים מינימאלית ועד לדרגת התמיכה הנמוכה ביותר כולל אתגר משמעותי לשיווי המשקל ולתחושת המצב של המטופל. זוהי שיטה המפעילה עומסים מתונים על הגוף ולכן מהווה שיטה בטוחה אשר איננה גורמת לדלקות או לכאב כתוצאה משימוש יתר, או העמסת יתר.

כיצד מסייעת שיטת פילאטיס לטפל בפציעה הנוכחית ולמנוע את הפציעה הבאה?

התרגול בקבוצות קטנות עם תשומת לב אישית לכל מתאמן והתאמת רמת התרגול, מידת ההתנגדות וההנחיה התנועתית ליכולותיו – הופכת את חווית התרגול למדויקת, מעשירה, מתגמלת ומהנה כשבסופו של דבר נשאף לשלב מתאמנים אלו בקבוצות הסטודיו הרגילות..

הכותבת היא הבעלים והמייסדת של מתחם My Move ביהוד. פיזיותרפיסטית בעלת תואר שני, מטפלת בפילאטיס שיקומי – אלה וינגרטן.

Back to top
Close Offcanvas Sidebar
 
הירשמו לשיעור ניסיון