הקשר בין פיזיותרפיה ופילאטיס שיקומי

my move - מתחם לפיזיותרפיה ופילאטיס

My Move - מתחם פיזיותרפיה ופילאטיסהקשר בין פיזיותרפיה ופילאטיס שיקומי

אלה וינגרטן M.Sc.Pt

פיזיותרפיה הוא תחום העוסק באבחון,שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה, שיפור יכולות תפקודיות ובעיות במערכת שלד-שריר-עצב.
שיטת הפילאטיס היא שיטת אימון המבוססת על תרגילי חיזוק ומתבססת על עקרונות מפתח אשר יפתחו הבנה תנועתית ומודעות גופנית רבה. השילוב בין שני תחומים אלו יצר את הפילאטיס השיקומי- תחום טיפולי אשר מתבסס על שיקום אקטיבי דרך תנועה ומבוסס על ראייה פיזיותרפיסטית. מכשירי הפילאטיס השונים ועקרונות התנועתיים של השיטה מהווים פלטפורמה אשר תיצור ארגז כלים מאוד שימושי ויעיל- ערך מוסף שניתן לצקת לכל פעילות אחרת שנרצה לעסוק בה- פעיליות יומיומיות כמו משחק עם הילדים וקניות בסופר, תנאי עבודה שמכתיבים ישיבה מרובה, פעילות ספורטיבית כמו ריצה או שעור ספינינג ועוד. תחום זה פונה לסובלים מבעיות אורתופדיות כגון כאבי גב תחתון, החלפות מפרקים, ניתוחי עמוד שדרה, עקמת , בעיות ברכיים, כאבי כתף, צוואר ירידה בצפיפות עצם ועוד. כמו כן גם הקהל הנוירולוגי- אנשים לאחר שבץ מוחי, פגיעות חוט שדרה, הפרעות במערכת התנועה כמו פרקינסון יכולים להיתרם משילוב זה. קהל יעד נוסף הוא נשים בהריון ואחרי לידה- בעיות ספציפיות הקשורות לשרירי רצפת האגן.

העבודה נעשית באופן פרטני בה מבוצע ניתוח תנועתי של כל מטופל ונבנית בהדרגה ותכנית יעדים אישית אשר הופכת את המטופל לחלק אינטגרלי מהעבודה- לקבלת החלטות וציפיות המטופל יש משמעות רבה בתהליך השיקומי ובהצלחתו.
להבדיל משעור פילאטיס רגיל אשר מהווה תרגול מונע, משמר ומחייב מודעות גופנית ויכולת עבודה בקבוצה הומוגנית לרוב, טיפולי הפילאטיס השיקומי הם אישיים ומכינים את המטופל לחזור בצורה אופטימאלית לא רק לחיי היום יום אלא גם מכוונים אותו להשתלב ברגע שיוכל בשעורים הקבוצתיים על מנת לשמר ולשדרג את הישגיו.
לדוגמה- מטופל אשר מגיע עם כאבי גב תחתון אתרשם מדפוס הנשימה שלו ומיכולת ארגון מרכז הגוף שלו- דבר אשר עשוי להשפיע בצורה מיידית על דפוס הופעת הכאבים שלו.

מטופל לאחר ניתוח קיבוע עמוד שדרה יתמקד יותר בעידוד תנועתיות בעמוד השדרה בכל המישורים ושיפור תחושת היציבות במרכז הגוף.
מטופל לאחר שבץ יתרגל נשיאת משקל על הרגל החלשה, מעברים מישיבה לעמידה ועמידה בבסיסי תמיכה משתנים כמו עמידת ברכיים או עמידת ברך רגל. וכל זה ייעשה גם באמצעות מכשירי הפילאטיס אשר יכולים לספק תמיכה רבה או חופש תנןעתי רב בהתאם לצרכיו של המטופל.
דוגמה לתרגיל בסיסי אשר אני משתמשת בו הרבה פעמים להתרשמות ראשונית- כאשר אבקש ממטופל להזדקף בעמידה אתרשם מהי האסטרטגיה המועדפת עליו- הסעת בית החזה קדימה, הרמת המבט מעלה או משיכת הקודקוד לתקרה. כל אחת מהפעולות האלה תגרור תוצאה שונה ותאפשר לי להתרשם מאופן החזקת הגוו שלו וכמה משמעות הוא מייחס לשרירי הבטן- נקודה חשובה ובסיסית אשר ממנה קל יותר לקבוע את המשך הטיפול.

 

מוזמנים להגיע אלינו לייעוץ ראשוני ללא עלות עם צוות הפיזיותרפיסטים שלנו!!!
שלכם,
אלה וינגרטן M.Sc.Pt
בעלים ומייסדת מתחם מיי מוב

שתפו:
Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on print
Print