פילאטיס מכשירים לנשים

שמירה על כושר גופני היא אחד הדברים הכי טובים שאנחנו יכולים לעשות למען הבריאות האישית שלנו. אחד מסוגי ההתעמלות היותר מומלצים לנשים וגברים גם יחד הוא פילטאיס. יש 2 סוגים עיקריים של פילטאיס:

פילאטיס מכשירים מומלץ מאוד לנשים שרוצות לשמור על הגמישות שלהן ועל חיטוב הגוף. ספורט זה מתאים מאוד גם לנערות וגם לנשים בשלות יותר ומבוגרות יותר בגילאי 20, 30 ואפילו 60 ו-70. ספורט זה הוא ספורט עדין מאוד שנועד להזיז את השרירים ולפתח את הגמישות האישית שלנו.

פילאטיס מכשירים לגברים

פילאטיס מכשירים מתאים מאוד גם לגברים. פילאטיס מכשירים יכול לסייע בהתמודדות עם כאבי גב והוא יכול ממש לשקם את הגב שלנו וליתר טיפולים אחרים כמו שימוש בתרופות נגד כאבים למשל. הרבה מאוד גברים חוששים להצטרף לפעילות זו בגלל שיש סטיגמה שהיא מתאימה רק לנשים. למעשה התעמלות מסוג זו מתאימה מאוד גם לגברים והיא יכולה לסייע להם לחזק את עמוד השדרה שלהם כך שהוא יתמוך בכל שרירי הבטן והגב.

פילאטיס מכשירים לנשים בהיריון

פילאטיס מכשירים מתאים מאוד גם כפעילות ספורטיבית בזמן ההיריון לנשים. כיום הדעה הרווחת בעולם הספורט והרפואה היא שנשים בהיריון צריכות להמשיך להתעמל ולעשות ספורט (באופן מבוקר ועדין ולא מוגזם מדי). ההתעלמות מסייעת בזרימת הדם והיא תורמת למדדי הבריאות השונים כמו למשל לחץ הדם או הסוכר. כאשר אישה בהיריון מתעמלת הלידה עצמה יכולה להיות לה קלה יותר ופחות כואבת וגם בזמן ההיריון עצמו היא יכולה לסבול מפחות כאבים ותופעות לוואי כמו למשל בחילות.

רופאי נשים רבים ממליצים לנשים בהיריון או לנשים שרוצות להיכנס להיריון או לנשים שעברו לידה לאחרונה לעשות ספורט. התעמלות וספורט יכולים לסייע לנשים רבות לחזק את שרירי הגוף שלהן כך שהן יהיו חזקות יותר והן ירגישו הרבה יותר טוב מבחינה פיזית. היתרונות של התעמלות הפילטאיס הוא שהיא עדינה מאוד ואין בה כמעט פציעות כמו למשל בסוגי ספורט אחרים כמו ריצה למשל. כאשר אנחנו מתרגלים ומתרגלות פילטאיס אנחנו יכולים ליהנות מתחושה של אוורור הגוף וחיזוק כל השרירים שלנו.

פילאטיס מכשירים – והתאוששות מלידה

פילאטיס מכשירים יכול לסייע בהתאוששות מלידה. לאחר הלידה נשים רבות מרגישות שהגוף שלהן מותש וגדול יותר. בזמן ההיריון נשים רבות מעלות במשקל וקשה להן לאחר מכן לחטב את הגוף, לחזור לכושר גופני תקין ולרזות. אם אנחנו רוצים לעזור לנשים שלנו להרגיש טוב יותר עם הגוף שלהן אנחנו יכולים להציע להן להשתתף בשיעורי פילאטיס מכשירים. שיעורים אלו עדינים מאוד והמאמץ הגופני בהם לא רב או קשה מאוד. הפעילות הזו יכולה לסייע לנשים לרזות ולחטב את הגוף שלהן וגם להרגיש טוב יותר מבחינת מצב הרוח שלהן.

פילאטיס מכשירים ושמירה על כושר גופני

פילאטיס מכשירים יכול לסייע לנשים ולגברים כאחד לשמור על כושר גופני. היתרונות של ההתעמלות הזו הם רבים. שיטת הפילאטיס היא שיטת התעמלות שהפכה להיות פופולארית מאוד תחילה בארצות הברית ואחר כך בשאר העולם משנות ה-70 של המאה הקודמת. מחקרים רפואיים רבים הראו את היתרונות הרבים של השיטה וגם בארץ בשלושים השנים האחרונות השיטה הפכה להיות מאוד אהובה ונשים וגברים רבים מתרגלים אותה כדבר שבשגרה.

לשיטת הפיאלטיס יש הרבה מאוד יתרונות והיא מהווה שיטה מומלצת מאוד על ידי מומחים לספורט ולפיזיותרפיה. התעמלות זו יכולה לאפשר לנו לחזק לאט מאוד ובהדרגה את הגוף שלנו כך שהוא יהיה חזק יותר ועמיד יותר בפני פציעות ומחלות. היופי של השיטה הזו הוא שאנחנו יכולים לתרגל את התרגילים שאנחנו לומדים במהלך השיעורים גם בבית לבד.

פילאטיס מכשירים על ידי מדריכה מומחית

כאשר אנחנו רוצים להשתתף בשיעורי פילאטיס מכשירים חשוב שנשים לב שהמדריכה בשיעורים היא מדריכה מומחית לתחום הפילאטיס. ההכשרה בתחום זה היא הכשרה ייחודית ולא כל מאמן או מאמנת כושר או מדריך יוגה יודעים להדריך בשיטה ייחודית זו. אם אנחנו מצטרפים לשיעורי פילטאיס כדאי לנו לוודא מראש עם המדריכה שניתן לסמוך עליה ושיש לה הכשרה מקצועית בתחום. 

פילאטיס מכשירים ואימון רצפת האגן

פילאטיס מכשירים יכול להיות אימון טוב מאוד לרצפת האגן. לנשים רבים יש צניחת אגן עם הגיל ולאחר מספר לידות של תינוקות שהן עברו. צניחת האגן יכולה להיות מלווה בהרבה תופעות לוואי כמו כאבים בזמן קיום יחסי מין, קושי בהליכה וכאבים בגב התחתון. בשביל שנוכל לשקם את האגן שלנו כדאי ללכת לשיעורי פילטאיס שמחזקים את האגן ואת שאר השרירים בגוף. 

אימון רצפת האגן זה דבר חשוב מאוד. כאשר אישה מאמנת את רצפת האגן שלה היא מקטינה את הסיכוי שבעתיד ישבר לה האגן. כאשר אישה מחזקת את רצפת האגן שלה היא יכולה ליהנות יותר במהלך קיום יחסי מין ויחסי המין יכולים לא לגרום לה לכאבים. יתרון נוסף של אימון רצפת האגן הוא שאימון זה יכול לאפשר לנו להימנע או למנוע מצבים של כאבי גב כרוניים. כאשר אנחנו מתאמנות אנחנו יכולות לשמור על הגוף שלנו ולשפר את הבריאות האישית שלנו. גם לנשים וגם לגברים חשוב מאוד לתרגל ספורט ולא לזלזל בכך אלא להשקיע בטיפוח ופיתוח הגוף והשרירים במצבים שונים במהלך החיים שלנו.

שתפו:
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
פתח צ'אט
1
צריך עזרה?💬
היי👋
איך אפשר לעזור?